Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

ΤΟ θΑΥΜΑ

 




Δε θα ήμουν μεγαλύτερος από τεσσάρων ετών, εκεί γύρω στο μακρινό 1968, όταν πρωτοείδα τρένο. 

 Ήταν αρχές Άνοιξης και έπρεπε να μεταβούμε
από το Ροδολίβος στη Δράμα, προκειμένου να με εξετάσει ο παιδίατρος. 
Ανεβήκαμε σ’ ένα ταξί και κινήσαμε για την πόλη.
Κάποια στιγμή, στη διάρκεια της διαδρομής,
το ταξί σταμάτησε στη μέση του πουθενά.
Ρώτησα ποιος ήταν ο λόγος και μου είπαν ότι θα περάσει το τρένο.
Μέχρι τότε μόνο ακουστικά βιώματα είχα μ’ αυτή τη λέξη.
Οι αφηγήσεις των μεγάλων το παρουσιάζανε
σαν ένα τεράστιο φίδι με αναρίθμητους
ταξιδιώτες που στο διάβα του έκανε τη γη να σείεται.
Στο άκουσμα της λέξης ‘τρένο’ πετάχτηκα σαν ελατήριο προκειμένου
  να πάρω την καταλληλότερη θέση
ώστε να έχω την βέλτιστη δυνατή οπτική γωνία.
Δε περιμέναμε πολύ μέχρι να φανεί το μαύρο ντουμάνι,
  εμένα όμως μου φάνηκαν ατέλειωτες οι στιγμές της αναμονής.
 Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε
η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.
Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία
δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

Ήταν αρχές Άνοιξης και έπρεπε να μεταβούμε
από το Ροδολίβος στη Δράμα, προκειμένου να με εξετάσει ο παιδίατρος. 
Ανεβήκαμε σ’ ένα ταξί και κινήσαμε για την πόλη.
Κάποια στιγμή, στη διάρκεια της διαδρομής,
το ταξί σταμάτησε στη μέση του πουθενά.
Ρώτησα ποιος ήταν ο λόγος και μου είπαν ότι θα περάσει το τρένο.
Μέχρι τότε μόνο ακουστικά βιώματα είχα μ’ αυτή τη λέξη.
Οι αφηγήσεις των μεγάλων το παρουσιάζανε
σαν ένα τεράστιο φίδι με αναρίθμητους
ταξιδιώτες που στο διάβα του έκανε τη γη να σείεται.
Στο άκουσμα της λέξης ‘τρένο’ πετάχτηκα σαν ελατήριο προκειμένου
  να πάρω την καταλληλότερη θέση
ώστε να έχω την βέλτιστη δυνατή οπτική γωνία.
Δε περιμέναμε πολύ μέχρι να φανεί το μαύρο ντουμάνι,
  εμένα όμως μου φάνηκαν ατέλειωτες οι στιγμές της αναμονής.
 Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε
η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.
Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία
δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

από το Ροδολίβος στη Δράμα, προκειμένου να με εξετάσει ο παιδίατρος.

Ανεβήκαμε σ’ ένα ταξί και κινήσαμε για την πόλη.

Κάποια στιγμή, στη διάρκεια της διαδρομής,

το ταξί σταμάτησε στη μέση του πουθενά.

Ρώτησα ποιος ήταν ο λόγος και μου είπαν ότι θα περάσει το τρένο.

Μέχρι τότε μόνο ακουστικά βιώματα είχα μ’ αυτή τη λέξη.

Οι αφηγήσεις των μεγάλων το παρουσιάζανε

σαν ένα τεράστιο φίδι με αναρίθμητους

ταξιδιώτες που στο διάβα του έκανε τη γη να σείεται.

Στο άκουσμα της λέξης ‘τρένο’ πετάχτηκα σαν ελατήριο προκειμένου
  να πάρω την καταλληλότερη θέση
ώστε να έχω την βέλτιστη δυνατή οπτική γωνία.
Δε περιμέναμε πολύ μέχρι να φανεί το μαύρο ντουμάνι,
  εμένα όμως μου φάνηκαν ατέλειωτες οι στιγμές της αναμονής.
 Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε
η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.
Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία
δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

να πάρω την καταλληλότερη θέση

ώστε να έχω την βέλτιστη δυνατή οπτική γωνία.

Δε περιμέναμε πολύ μέχρι να φανεί το μαύρο ντουμάνι,
  εμένα όμως μου φάνηκαν ατέλειωτες οι στιγμές της αναμονής.
 Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε
η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.
Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία
δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

εμένα όμως μου φάνηκαν ατέλειωτες οι στιγμές της αναμονής.
 Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε
η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.
Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία
δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

Ήταν ακριβώς τόσο επιβλητικό όσο το έπλασε

η φαντασία μου και κάτι περισσότερο.

Τίποτε άλλο μέχρι εκείνη την ηλικία

δε με είχε εντυπωσιάσει σε τέτοιο βαθμό.
 Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

Έμεινα αποσβολωμένος, δε μπορούσα
  να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε
σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

να πιστέψω ότι η πραγματικότητα πλειοδοτούσε

σε υπερβολή της παιδικής μου φαντασίας.

Ζούσα ένα θαύμα.

Αμέσως μετά την μοναδική αυτή εμπειρία που έζησα,

η μόνη μου σκέψη  ήταν για το πότε

θα επιστρέφαμε στο χωριό, ώστε να τα διηγηθώ όλα

στο φίλο μου τον Γιώργο.

Κάποτε έφθασε κι’ αυτή η ευλογημένη στιγμή της επιστροφής.
  Μόλις κατέβηκα από το αυτοκίνητο,
έτρεξα στο σπίτι του. Προς μεγάλη μου απογοήτευση,
ο Γιώργος είχε φύγει για μια ολόκληρη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη.
 Ένιωσα σα να έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου.
 Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα
ότι δεν αρκεί να ζήσεις το θαύμα αν δεν υπάρχει
 κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

Μόλις κατέβηκα από το αυτοκίνητο,

έτρεξα στο σπίτι του. Προς μεγάλη μου απογοήτευση,

ο Γιώργος είχε φύγει για μια ολόκληρη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη.
 Ένιωσα σα να έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου.
 Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα
ότι δεν αρκεί να ζήσεις το θαύμα αν δεν υπάρχει
 κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

Ένιωσα σα να έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου.
 Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα
ότι δεν αρκεί να ζήσεις το θαύμα αν δεν υπάρχει
 κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα
ότι δεν αρκεί να ζήσεις το θαύμα αν δεν υπάρχει
 κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

ότι δεν αρκεί να ζήσεις το θαύμα αν δεν υπάρχει
 κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

κάποιος να το μοιραστείς μαζί του.

Με άλλα λόγια, η συμβίωση του θαύματος,
 έστω και αφηγηματικά, είναι που το καθιστά ανυπέρβλητο.
  Σε διαφορετική περίπτωση, αυτό δε μπορεί
  να υπερβεί τα όρια της συμβατικής πραγματικότητας.

έστω και αφηγηματικά, είναι που το καθιστά ανυπέρβλητο.
  Σε διαφορετική περίπτωση, αυτό δε μπορεί
  να υπερβεί τα όρια της συμβατικής πραγματικότητας.

Σε διαφορετική περίπτωση, αυτό δε μπορεί
  να υπερβεί τα όρια της συμβατικής πραγματικότητας.

να υπερβεί τα όρια της συμβατικής πραγματικότητας.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η 1η Μεραρχία αναχωρεί από τις Ελευθερές με προορισμό την Σμύρνη.

  Ελληνική απόβαση στη Σμύρνη Όταν πλέον η Συνδιάσκεψη του Παρισιού εγκαινίασε τις εργασίες της, οι αποκλίνουσες απόψεις της Ελλάδας και της Ιταλίας διαπιστώθηκαν πέρα από κάθε αμφιβολία. Η επίμονη άρνηση των Ιταλών έστω και να εξετάσουν το ενδεχόμενο εκχώρησης της Σμύρνης και της ενδοχώρας της στην Ελλάδα δημιούργησε αδιέξοδο όχι μόνο σε διμερές επίπεδο, αλλά εξίσου μέσα στους κόλπους του Συμβουλίου των Τεσσάρων. Η λύση στον γόρδιο διπλωματικό δεσμό ήρθε την άνοιξη του 1919 με τον πλέον απροσδόκητο και συνάμα καταιγιστικό τρόπο. Στις 11/24 Απριλίου ο Ιταλός πρωθυπουργός Βιττόριο Εμανουέλε Ορλάντο αποχώρησε από τη γαλλική πρωτεύουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση των υπόλοιπων τριών Δυνάμεων, και κυρίως των Ηνωμένων Πολιτειών, να συγκατανεύσουν στην παραχώρηση του Φιούμε (σημαντικού λιμανιού στη βόρεια ακτή της Αδριατικής Θάλασσας) στην Ιταλία. Αυτή η ενέργεια δημιούργησε κλίμα αντιπάθειας και καχυποψίας σε βάρος των Ιταλών, το οποίο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, μετατρεπόμενο

O Λέων της Αμφίπολης του συγγραφέα Oscar Broneer

  Ενα βιβλίο του συγγραφέα  Oscar Broneer  που εκδόθηκε το 1941 και μεταφράστηκε  στα Ελληνικά απο τις εκδόσεις Αρμός .Περιέχει σπάνιες φωτογραφίες από την εύρεση του επιβλητικού γλυπτού σε κομμάτια στις όχθες του Στρυμώνα καθώς και από την κατασκευή του μνημείου του. Το 1941, ο Σουηδός αρχαιολόγος Oscar Broneer, στο βιβλίο του "Το μνημείο του Λέοντα της Αμφίπολης", παρέθεσε το σχέδιο αναπαράστασης που εικονίζεται δίπλα ως μαυσωλείο με τους ιωνικούς κίονες που το κοσμούσαν στην αρχαιότητα και μεταξύ άλλων έγραψε ότι: "Το 1895, ο Walther Judeith υπέθεσε ότι ο κάτοχος της μεγαλειώδους σαρκοφάγου του Αλεξάνδρου που ανακαλύφθηκε στη Σιδώνα ήταν ο Λαομέδων. Μία ανάλυση των αναγλύφων των τεσσάρων πλευρών της σαρκοφάγου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κεντρική φιγούρα σε κάθε σκηνή είχε σκοπό να απεικονίσει τον κάτοχο σε διάφορα αποφασιστικά γεγονότα της ζωής του και ότι αυτές οι ιστορικές εικόνες δεν ταιριάζουν σε κανέναν από του εταίρους του Αλεξάνδρου εκτός από τον Λαομέδοντα...

Επιδρομές και καταστροφές των βαρβάρων στην Αμφίπολη

  Ερείπια των τειχών της Αμφίπολης ΠΗΓΗ  wikipedia.org Ο ρόλος της Αμφιπόλεως στην ιστορία ήταν πολύ μεγάλος. Για την κατάληψή της στους αρχαίους χρόνους δόθηκαν πολλές μάχες και θυσιάστηκαν χιλιάδες άνδρες. Έγινε το μήλον της έριδος και θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων πρώτα και Θρακών, μετά των Αθηναίων, των Σπαρτιατών, των Μακεδόνων, των Χαλκιδέων και τέλος των Ρωμαίων. Ήταν το μεγαλύτερο στρατιωτικό, πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και νομισματικό κέντρο της Μακεδονίας στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή. Λόγω της επίκαιρης θέσεως και των πολλών πλεονεκτημάτων της λεηλατήθηκε και καταστράφηκε πολλές φορές. Πολλές καταστρεπτικές επιδρομές έγιναν κατά καιρούς στη Μακεδονία από τους Σκορδίσκους, τους Γαλάτες, τους Μαίδους, τους Δάρδανους και τους Θράκες. Η Αμφίπολη υπήρξε ο στόχος πολλών ληστρικών επιδρομών βαρβάρων λαών. Υπέστη τις παρακάτω καταστροφές: α) Ρωμαίοι . Οι Ρωμαίοι πρώτοι από όλους, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, λεηλάτησαν τους θησαυρούς της Αμφιπόλεως. Τους μετ