Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αρχείο

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

Προτεινόμενες Τουριστικές Διαδρομές (Αναπτυξιακή Εταιρία Σερρών Α.Ε)

 

5η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ



Κερδύλια-Αµφίπολη-Μικρό Σούλι-Ροδολίβος-Πρώτη-Ηλιοκώµη- Κορµίστα-Συµβολή- Αλιστράτη-Ν. Ζίχνη-Γάζωρος-
Πεντάπολη-
Εµµ. Παπάς


 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η συγκεκριµένη διαδροµή εκτείνεται στο νοτιοανατολικό τµήµα του νοµού Σερρών και χαρακτηρίζεται από στοιχεία ιδιαίτερου φυσικού κάλους, Αρχαιολογικούς χώρους, Ιστορικά στοιχεία και στοιχεία παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Χαρακτηριστικά σηµεία : Ακτή Κερδυλίων, Αρχαιολογικός χώρος Αµφίπολης, Μουσείο Αµφίπολης, Πρώτη, Σπήλαιο Αλιστράτης, Φαράγγι Αγγίτη, Μνηµείο Εµ Παπά.

 

 

ΦΥΣΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

1.         Φαράγι  Αγγiτη

Βρίσκεται στην νοτιοανατολική πλευρά του νοµού και έχει µήκος 15 χιλιόµετρα. Το φαράγγι βρίσκεται ανάµεσα στα όρη Παγγαίο και Μενοίκιο και εκτείνεται από το χωριό Συµβολή µέχρι το Σταθµό Άγγιστας. Η είσοδος για τους επισκέπτες είναι από το Δ.Δ της Συµβολής. Το φαράγγι είναι γνωστό και ως «Στενά Πέτρας» και «Διώρυγα». Σε τρία σηµεία του φαραγγιού έχουν βρεθεί βραχογραφίες που παριστάνουν καµήλες, ελάφια, ιππείς που κρατούν τα ηνία των αλόγων και ακόντια, αλλά και αφηρηµένα σχέδια. Εκτιµάται ότι οι βραχογραφίες αυτές είναι φτιαγµένες τον 5ο µε 6ο µ.Χ αιώνα. Πλούσια είναι η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής, ενώ µε το πέρασµα των αιώνων έχουν δηµιουργηθεί αρκετές σπηλιές και καµάρες κατά µήκος της χαράδρας. Τα τελευταία χρόνια στο ποταµό αναπτύσσονται αθλητικές δραστηριότητες όπως Rafting, κανό, καγιάκ κ.α.

2.         Σπήλαίο Αλιστράτης

Πενήντα χιλιόµετρα νοτιοανατολικά της πόλης των Σερρών κοντά στην κοινότητα Αλιστράτη βρίσκεται το σπήλαιο της Αλιστράτης. Το σπήλαιο έγινε γνωστό τον Μάιο του 1975 κατόπιν σχετικού εγγράφου της κοινότητας Αλιστράτης προς την Σπηλαιολογική εταιρεία. Το µέγεθος και η σπάνια οµορφιά του, κεντρίζει το ενδιαφέρον όχι µόνο σπηλαιολόγων, παλαιοντολόγων, γεωλόγων και εξερευνητών αλλά και κάθε απλού επισκέπτη που θέλει να θαυµάσει από κοντά ένα αριστούργηµα της φύσης. Η επιφάνεια του σπηλαίου που µέχρι σήµερα είναι γνωστή καλύπτει 25.000 µ2 και σε πολλά σηµεία του υπάρχουν ιζήµατα που χρονολογούνται περίπου από 2.000.000 έτη µέχρι σήµερα. Έχει πολύ υψηλές οροφές, υπερµεγέθεις σταλακτίτες, εκκεντρίτες, κόκκινους σταλακτίτες και τεράστιες κολώνες που σχηµατίζουν φράγµατα και


διόδους. Το µήκος των γνωστών κύριων και δευτερευόντων διαδροµών είναι 3 χιλιόµετρα περίπου, ενώ µέσα στο σπήλαιο συναντώνται σπηλαιόβιοι οργανισµοί, όπως µυριόποδα και νυχτερίδες. Η θερµοκρασία ύστερα από µετρήσεις βρέθηκε σταθερή σχεδόν στους 20 οC και η υγρασία κοντά στο 75%. Η αναγνωρισιµότητα του σπηλαίου είναι τεράστια τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο και το επισκέπτονται περισσότερο από 100.000 άτοµα το χρόνο

3.         Υδροβιότοπος Δέλτα Στρυµόνα

Πρόκειται για τον υγρότοπο των εκβολών του Στρυµόνα κοντά στο Δ.Δ. της Αµφίπολης. Αποτελεί καταφύγιο πολλών υδρόβιων ζώων και πτηνών, υπέστη όµως σηµαντικές αλλοιώσεις από την κατασκευή της Εγνατίας οδού.

4.         Κερδύλιο Όρος

Βρίσκεται στα νότια του νοµού κοντά στις εκβολές του Στρυµόνα. Το χαµηλό ύψος και η οµαλότητα του βουνού το καθιστούν τόπο ιδανικό για πεζοπορίες και περιήγηση µε άλογα. Χαρακτηρίζεται από χαµηλή βλάστηση και συναντώνται σπάνιες ορχιδέες. Στην περιοχή βρίσκεται το παλιό χωριό των Κερδυλίων, µνηµείο της πρώτης πανελλαδικά αντιστασιακής δράσης ενάντια στις δυνάµεις του άξονα, κατά τον 2ο Παγκόσµιο Πόλεµο

5.         Παγγαίο όρος

Βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά του νοµού. Η βλάστηση στο Παγγαίο είναι πολυποίκιλη, καθώς ξεκινώντας από τα χαµηλά προς τις κορυφές, απαντάται το Κυπαρίσσι, η τραχεία Πεύκη, το πουρνάρι και η οστριά, ενώ σε υψηλότερο υψόµετρο η οξιά και η καστανιά. Τα σπουδαιότερα ζωικά είδη της περιοχής είναι ο λαγός, η αλεπού, ο λύκος, και ο αγριόχοιρος σε µικρότερους όµως πληθυσµούς. Στους πρόποδες του βουνού βρίσκεται το φαράγγι του Αγγίτη που διαρρέεται από τον οµώνυµο ποταµό, τον κυριότερο παραπόταµο του Στρυµόνα. Ο υδάτινος σχηµατισµός µε το παρόχθιο δάσος, το πράσινο φαράγγι, το οικοσύστηµα, αποτελούν έναν αρµονικό συνδυασµό χλωρίδας πανίδας και υγρού στοιχείου. Η περιοχή αυτή δεν είναι προστατευµένη ούτε και ορiοθετηµένη.

Στην ευρύτερη περιοχή του Παγγαίου βρίσκονται οι οικισµοί : Πρώτη, Ροδολίβος, Μικρό Σούλι, Ηλιοκώµη, Κορµίστα, Ανω Αγγίστα, ΣΣ Αγγίστας, Μεσολακιάς, Κρηνίδα, Παλαιοκώµη, µερικοί εκ, των οποίων είναι ήδη χαρακτηρισµένοι ως παραδοσιακοί και ενδιαφέροντες ενώ οι υπόλοιποι είναι υποψήφιοι προς χαρακτηρισµό.

6.         Ακτή Νέων Κερδυλίων:

Τα Κερδύλλια είναι µια ιστορική και ηρωική κοινότητα κοντά στις εκβολές του ποταµού Στρυµώνα και είναι η µόνη του νοµού Σερρών που βρέχεται από θάλασσα Βρίσκεται πάνω στον εθνικό δρόµο Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρουπόλεως κι απέχει από τη Νιγρίτα 50 χλµ., από τις Σέρρες 70χλµ.Την νέα του ονοµασία την πήρε από το όρος Κερδϋλιον που αποτελεί µέρος της οροσειράς των Κερδυλίων. Σήµερα είναι µια όµορφη και οικονοµικά ανθούσα κοινότητα που παρέχει αρκετές ευκαιρίες στου κατοίκους της. Αριθµεί, 767 κατοίκους, αρκετοί από τους


οποίους είναι αγρότες, κτηνοτρόφοι, ψαράδες ενώ µερικοί ασχολούνται µε το εµπόριο και τον τουρισµό που ανεβαίνει πολύ το καλοκαίρι. Σηµείο αναφοράς της νεότερης ιστορίας της Αµφίπολης είναι το ολοκαύτωµα των Νέων Κερδυλλίων. Αφορά την σφαγή των κατοίκων των δυο χωριών, των Άνω Κερδυλλίων και Κάτω Κερδυλλίων, την πρώτη οµαδική εκτέλεση Ελλήνων από τα γερµανικά στρατεύµατα κατοχής. Σήµερα, ένα µνηµείο "Σύµβολο Θυσίας" µε υψωµένο ένα µεγάλο µαρµάρινο σταυρό θυµίζει σε όλους την ηµέρα της 17ης Οκτωβρίου. Προβολή Video Το Ολοκαύτωµα.

 

 

ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 

1.      Rafting – Canoeing

Ιδανικός τόπος για Rafting και canoeing είναι το φαράγγι του Αγγίτη. Είναι µια µαγευτική περιοχή που αφήνει άφωνο κάθε επισκέπτη. Τα υδροχαρή δάση, η πολυποίκιλη χλωρίδα, και η µοναδική πανίδα άγριων ζώων, δίνουν στην περιοχή µια διάσταση ανεπανάληπτη. Μέσα σ’ αυτό το µοναδικό περιβάλλον, ο επισκέπτης µπορεί να κάνει Rafting σ’ ένα µήκος 15 χιλιοµέτρων, που έχει χωριστεί σε δύο βασικές διαδροµές.

Η πρώτη διαδροµή είναι για προχωρηµένους και έµπειρους λάτρεις του αθλήµατος, µε υψηλό βαθµό δυσκολίας και έντονες συγκινήσεις. Η χρονική της διάρκεια είναι περισσότερη από µιάµιση ώρα, ενώ η συγκεκριµένη διαδροµή θεωρείται µοναδική για κατάβαση µε Rafting. H δεύτερη διαδροµή, η οποία ξεκινά µετά το τέλος της πρώτης, είναι πιο ήπιας µορφής και θεωρείται κατάλληλη για αρχάριους και παιδιά.

Μια άλλη δραστηριότητα που αναπτύσσεται στη περιοχή είναι το canoeing. Πρόκειται για τη διάσχιση του φαραγγιού συνήθως από πάνω προς τα κάτω, κάνοντας χρήση ορειβατικού εξοπλισµού όπου αυτός είναι απαραίτητος. Είναι µια περιπέτεια που µπορούν να απολαύσουν άτοµα κάθε ηλικίας που επιθυµούν να συνδυάσουν τη δράση µε τη µαγεία της φύσης.

 

 

ΙΣΤΟΡΙΚΑ  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

 

1.      Μουσεία

v  Αρχαιολογικό Μουσείο Δήµου Αµφίπολης

Το Μουσείο βρίσκεται στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας πόλης Αµφίπολης, η οποία αρχαία πόλη ήταν η αξιολογότερη της περιοχής κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα και από την εποχή του Θησέα ονοµάζεται «Εννέα Οδοί». Το Μουσείο στεγάζει µνηµεία της ιστορίας της και του πολιτισµού των αρχαίων και χριστιανικών χρόνων. Στους εκθεσιακούς χώρους του συνοψίζεται η πολιτιστική ιστορία της Αµφίπολης από τους προϊστορικούς ως τους ύστερους βυζαντινούς χρόνους. Το σηµείο που είναι τώρα το Μουσείο, πιθανολογείται ότι συνδέεται µε το στρατηγό Βρασίδα, ο οποίος τάφηκε εκτός των τειχών


από τους Αµφιπολίτες το 422 π.Χ. Το µουσείο είναι επισκέψιµο από Τρίτη - Κυριακή,

8.30 - 15.00 Διεύθυνση: Αµφίπολη Σερρών. Τηλ.23220 32474

2.      Αρχαιολογικά  Μνηµεία –Χώροι

v  Αρχαιολογικό Μνηµείο Λέοντος Αµφίπολης

Πριν την Αµφίπολη, στη δυτική όχθη του Στρυµόνα, κοντά στη γέφυρα, βρίσκεται ο περίφηµος Λέων. Πρόκειται για επιτάφιο µνηµείο πλαστικής του τελευταίου τέταρτου του 4ου π.Χ. αι. Το γλυπτό αναστηλώθηκε σε συµβατικό βάθρο στη θέση όπου βρέθηκε. Αρχικά υπήρχε επιτάφια τετράγωνη οικοδοµή χτισµένη µε πωρόλιθο,µε κιονοστοιχία και δωρικά ηµικιόνια ολόγυρα, που στήριζαν απλό θριγκό. Επάνω στο θριγκό υπήρχε πυραµιδόσχηµη βάση. 'Ηταν τάφος ή κενοτάφιο, ή το πολεµικό µνηµείο αρετής του αξιόλογου Αµφιπολίτη ναυάρχου Λαοµέδοντος.

v  Αρχαιολογικός Χώρος Αµφίπολης

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλούν οι νεκροπόλεις της Αµφίπολης, όπου ανασκάφηκαν πολλοί τάφοι Ελληνιστικής και Ρωµαϊκής Εποχής. Ανάµεσά τους σπουδαίοι είναι ο µακεδονικός (καµαροσκεπής) τάφος της Παλαιοκώµης, µε προθάλαµο και θάλαµο και δίφυλλη µαρµάρινη πόρτα στην είσοδο.Μέσα στο θάλαµο βρέθηκαν δυο πώρινες νεκρικές κλίνες που πιθανόν έφεραν γραπτή διακόσµηση. Στις µεσηµβρινές πλαγιές του λόφου βρέθηκαν περίπου 400 τάφοι. Σηµαντικός είναι ο µακεδονικός τάφος στην κορυφή του λόφου µε δρόµο, θάλαµο και προθάλαµο και διακοσµηµένες µορφές στις πώρινες κλίνες.

Τµήµατα σπιτιών των Ελληνιστικών και των Ρωµαϊκών Χρόνων έχουν αποκαλυφθεί σε όλο το χώρο. Ανάµεσά τους ξεχωρίζει σπίτι του 4ου αι., στη δυτική περιοχή της πόλης, κοντά στα τείχη. Σώθηκαν δυο δωµάτια µε διακόσµηση στους τοίχους. 'Ενα άλλο σπίτι έχει ψηφιδωτό δάπεδο µε την αρπαγή της Ευρώπης από το µεταµορφωµένο σε ταύρο Δία.

Η αγορά της πόλης, που αναφέρεται από το Θουκυδίδη, δεν έχει µέχρι στιγµής βρεθεί. Τα τελευταία χρόνια ανασκάπτεται ένα σηµαντικό δηµόσιο κτίσµα, το γυµνάσιο της Αµφίπολης, στο ΝΑ τοµέα της πόλης. Πρόκειται για κτιριακό συγκρότηµα, του οποίου το κέντρο κατέχει η παλαίστρα και δίπλα της η αίθουσα του λουτρού. Πιο πέρα υπήρχε η αυλή για την άσκηση των αθλητών και ο πολύ σπάνιος ξεστός, όπου ασκούνταν οι αθλητές όταν ο καιρός δεν επέτρεπε εξωτερική άσκηση. Το γυµνάσιο είχε δυο οικοδοµικές φάσεις και χρονολογείται στα όψιµα Ελληνιστικά και τα Ρωµαϊκά Χρόνια.

Σηµαντικό είναι και το ιερό της µούσας Κλειώς, χτισµένο στο χείλος ρεµατιάς. 'Οπως είναι γνωστό, ο οµηρικός ήρωας Ρήσος, γιος της Κλειώς, ήταν θαµµένος στην πόλη. Το ιερό της µούσας ήταν ναΐσκος χωρίς εξωτερική κιονοστοιχία.


Ορατή είναι επίσης και η ρωµαϊκή ή παλαιοχριστιανική στοά, κοντά στην παλαιοχριστιανική βασιλική.

Τα πιο εντυπωσιακά ευρήµατα είναι τα τείχη της Αµφίπολης, που αναφέρονται διεξοδικά από το Θουκυδίδη. Ελάχιστα τµήµατα σώζονται από τα τείχη της κλασικής οχύρωσης Στο δυτικό τµήµα της πόλης σώζονται τα τείχη µε κατεύθυνση ΝΑ-ΒΔ σε µήκος 143,30 µ.και ύψος πάνω από 1 µέτρο..Στα ΒΑ της πόλης σώζεται άλλο τµήµα που εκτείνεται από το ποτάµι ως τους λόφους, κοντά στα κτίρια του σιδηροδροµικού σταθµού. Σώζεται σε µήκος 20 µ., ύψος 2 µ. και πάχος περίπου 1,90 µ. Είναι χτισµένο µε πωρόλιθο και κατά διαστήµατα έχει ανοίγµατα µάλλον για την αποχέτευση όµβριων υδάτων.

Κοντά στο τείχος, 60 µ. περίπου από έναν κυκλικό πύργο, αποκαλύφθηκε πύλη πολύ καλά οχυρωµένη, που έλεγχε την είσοδο στη γέφυρα του Στρυµόνα, όπως αναφέρει και ο Θουκυδίδης.Η ύπαρξή της επιβεβαιώθηκε από τις πρόσφατες ανασκαφές που έφεραν στο φως µια σειρά από πασσάλους, συχνά ενισχυµένους µε µεταλλική επένδυση, που ανήκουν στην αρχαία γέφυρα.

Φεύγοντας από την Αµφίπολη και πάνω στο δρόµο για τη Θεσσαλονίκη, φαίνονται δεξιά, στη θέση του λιµανιού της αρχαίας Ηιόνας, τα ερείπια βυζαντινού κάστρου και τείχους µε πύργους που προστάτευαν την Καισαρόπολη, πόλη που ιδρύθηκε το 837µ.Χ. από τον αυτοκράτορα Θεόφιλο.

v  Υδραγωγείο αρχαίας Αµφίπολης

Στο Παγγαίο όρος εντοπίστηκαν δύο υδραγωγεία, κατασκευές του 4ου αι. π.Χ. Το νότιο υδραγωγείο µε σωλήνες µήκους 20χλµ, ξεκινούσε από το κεφαλόβρυσο Μάννα, κοντά στο εγκαταλελειµµένο οικισµό Πλατανόπουλου σε υψόµετρο περίπου 500µ. Το βόρειο υδραγωγείο, µε συνολικό µήκος σωλήνων 14χλµ, βρίσκεται 5χλµ βορειοανατολικά των Λακκοβικίων, στη θέση Γούρνες στο δυτικό Παγγαίο και σε υψόµετρο 770µ. Αξίζει να σηµειωθεί ότι ορισµένα τµήµατά του κυρίως στο µέσον της διαδροµής του σώζονται σε άριστη κατάσταση.

v  Αρχαία Γάζωρος

Η αρχαία Γάζωρος βρίσκονταν σε απόσταση µισού περίπου χιλιοµέτρου από την τοποθεσία του σηµερινού χωριού, κτισµένη στο λόφο του Αγίου Αθανασίου µεταξύ δύο ρεµάτων. Ιδρύθηκε από τους Ηδωνούς, γύρω στο 700π.Χ., και υπήρξε µια από τις δεκαοκτώ σηµαντικότερες ανεξάρτητες πόλεις της Ηδωνίας µέχρι την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στην πόλη υπήρχε ιερό αφιερωµένο στη θεά Αρτέµιδα Γαζωρίτιδα, από το οποίο έλαβε η πόλη το όνοµά της.

Κύριο εύρηµα των ανασκαφών του αρχαιολογικού χώρου είναι µια πέτρινη πλάκα του

158µ.Χ. µε αρχαία ελληνική επιγραφή 27 στίχων.

3.      Άλλο αρχαιολογικοι χώροι και ιστορικοι τόποι :


v  Αρχαιολογικός χώρος Σ.Σ Αγγίστας ( Μακεδονικοί τάφοι )

v  Αρχαία Άργιλος (περιοχή Νέων κερδυλίων)

v  Μνηµείο πεσόντων κατά τη Γερµανική κατοχή (Νέα Κερδύλια)

v  Οικία Εµµανουήλ Παππά (Εµµανουήλ Παππάς)

v  Βυζαντινό φρούριο (έξω από την Ηλιοκώµη)

4.      Αρχιτεκτονική

Στο Γάζωρο, 8χλµ δυτικά της Νέας Ζίχνης, λειτουργούσαν στο παρελθόν δώδεκα νερόµυλοι εκ’ των οποίων ένας σώζεται σε καλή κατάσταση ως σήµερα. Πρόκειται για τον νερόµυλο της οικογένειας Πισπίλη ο οποίος έπαψε να χρησιµοποιείται από το 1970. Κτίστηκε περίπου στα 1800 και έχει ανακυρηχτεί διατηρητέο µνηµείο, ενώ σύντοµα θα µετατραπεί σε µουσείο.

Υπέροχα δείγµατα λαϊκής αρχιτεκτονικής αποτελούν πολλά κτίρια που έχουν κτιστεί πριν από το 1920 και βρίσκονται κυρίως στους οικισµούς, Αλιστράτη, Μικρό Σούλι, Πρώτη, Ροδολίβος, Εµµανουήλ Παπάς, Ηλιοκώµη και Κορµίστα .

Σύµφωνα µε το Π.Δ. 19.10 / ΦΕΚ 594 Δ’ / 13-11-78 στο νοµό Σερρών έχουν χαρακτηριστεί ορισµένοι οικισµοί ως παραδοσιακοί και καθορίστηκαν γενικοί και ειδικοί όροι δόµησης και έλεγχος των µελετών από την ΕΠΑΕ.

Σήµερα σύµφωνα µε τα δελτία αρχιτεκτονικής αναγνώρισης που συντάχθηκαν οι οικισµοί χαρακτηρίζονται ως εξής :

v  Παραδοσιακοί: Αλιστράτη, Μ. Σούλι, Πρώτη, Ροδολίβος

v  Αξιόλογοι: Ηλιοκώµη, Κορµίστα, Εµµανουήλ Παππάς

v  Ενδιαφέροντες: Άγιο Πνεύµα, Άγιος Χριστόφορος, Ν. Σούλι, Πεντάπολη, Χρυσό

v  Παραλιακοί: Ακτή Ν. Κερδυλίων, Ν. Κερδύλια

v  Αρχαιολογικοί: Αµφίπολη

v  Νταρνακοχώρια :

Ο χαρακτηρισµός Δαρνακοχώρια αφορά τα χωριά Νέο Σούλι, Άγιο Πνεύµα, Εµµανουήλ Παπά, Χρυσό, Πεντάπολη τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετική αρχιτεκτονική και σπουδαία ιστορία. Η προέλευση του ονόµατος Δαρνακοχώρια δηµιούργησε πολλές και αντικρουόµενες απόψεις, ωστόσο αποδεικνύεται ότι η ετυµολογία του όρου είναι αρχαιοελληνική. Προέρχεται από τη λέξη «δάρη» που στη Δωρική διάλεκτο σηµαίνει τώρα είναι η ώρα και «δώνακα» που συνηθίζεται να λέγεται στο Χρυσό για να αποδώσει την ίδια έννοια. Η σύνθεση των δύο αυτών λέξεων «δάρη – δώνακα» προσέδωσε το όνοµα στους κατοίκους των εν’ λόγω χωριών. Τα Δαρνακοχώρια κατοικούνταν από αρχαιοτάτων χρόνων από γνήσιους Έλληνες, ενώ διατήρησαν ακέραια την Ελληνικότητα τους ακόµη και κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας.


 

 

 

 

Μοναστηριακός πλούτος

¨       Ιερά Μονή Παναγίας Εικοσιφοίνισσας

Βρίσκεται σε µια εξαιρετική τοποθεσία, σε υψόµετρο 753µ στη βόρεια πλευρά του όρους Παγγαίου. Πλήθος είναι οι πιστοί που έρχονται να προσκυνήσουν την «αχειροποίητο εικόνα της Θεοτόκου» και να ηρεµήσουν µέσα στο γαλήνιο περιβάλλον της. Κατά την Τουρκοκρατία η συµβολή της στην διατήρηση της Ορθοδοξίας και του Ελληνισµού υπήρξε ανεκτίµητη ενώ κατά την ιστορική της διαδροµή καταστράφηκε πολλές φορές από Τούρκους και Βούλγαρους επιδροµείς. Στη µονή λειτούργησε η περίφηµη Ελληνική σχολή ενώ ιδιαίτερα αξιόλογη ήταν η βιβλιοθήκη της. Πριν την καταστροφή από τους Βούλγαρους το 1917 αριθµούσε 1300 τόµους βιβλίων. Ολόκληρη η Μονή περιβάλλεται από ψηλό τείχος και στο κέντρο της βρίσκεται ο ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου. Μπροστά από τη Μονή υπάρχει το µνηµείο των 172 Μοναχών που έσφαξαν οι Τούρκοι το 1507. Σήµερα η Μονή αριθµεί 25 Μοναχές και γιορτάζει στις 15 Αυγούστου στη µνήµη της Παναγίας της Θεοτόκου, στις 14 Σεπτεµβρίου στη µνήµη του τιµίου Σταυρού και στις 21 Νοέµβριου στη µνήµη των Εισοδίων της Θεοτόκου.

 

 

¨       Ιερά Μονή Αναλήψεως Πρώτης

Στο Παγγαίο όρος και σε υψόµετρο 930µ. είναι κτισµένη η Ιερά µονή Αναλήψεως Πρώτης. Ανασυστάθηκε το 1979 στο σηµείο όπου υπήρχε από το 18ο αιώνα το ανδρικό Μοναστήρι. Υπέστη πολλές καταστροφές από Τούρκους και Βούλγαρους κατακτητές µε µεγαλύτερες αυτές που έλαβαν χώρα κατά τα έτη 1913, 1917 και 1944. Σήµερα στη Μονή φυλάσσονται τίµια λείψανα των Αγ. Αρσενίου του Καπαδόκου και Ι. Χρυσοστόµου. Το Μοναστήρι έχει 20 Μοναχές που ασχολούνται µε την αγιογραφία, την κηροπλαστική, το κέντηµα και την πυρογραφία. Στο ξενώνα της µονής µπορούν να φιλοξενηθούν οργανωµένα γκρουπ επισκεπτών.


 

 

ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ

 

Το συνολικό τουριστικό δυναµικό της 5ης τουριστικής διαδροµής απεικονίζεται στον παρακάτω πίνακα:

1.    Ξενοδοχεία

 

 

 

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕ ΙΟΥ

 

 

ΠΕΡΙΟ ΧΗ

 

ΚΑ ΤΗ ΓΟ ΡΙΑ

 

ΣΥ ΝΟ ΛΟ ΚΛΙ ΝΕ Σ

 

Μ ΟΝ ΟΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΔΙ ΚΛ ΙΝ Α

 

ΤΡ ΙΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΤΕ ΤΡ ΑΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΣΟ ΥΙ ΤΕ Σ

ΣΥ ΝΟ ΛΟ ΔΩ Μ ΑΤ ΙΩ

Ν

 

ΥΠ. ΔΩ ΜΑ ΤΙΩ Ν

 

 

ΠΡ ΩΙΝ Ο

 

ΕΣ ΤΙΑ ΤΟ ΡΙΟ

 

 

ΙΑΤ ΡΕΙ Ο

 

ΚΛΙ ΜΑ ΤΙΣ ΜΟ Σ

 

 

ΜΠ ΑΡ

 

ΤΗ ΛΕ ΟΡ ΑΣ Η

ΑΙΘ

.  ΨΥ ΧΑ ΓΩ ΓΙΑ Σ

ΑΙΘ

.  ΣΥ ΝΕ ΔΡΙ ΑΣ ΕΩ Ν

 

ΥΔ ΡΟ ΜΑ ΣΑ Ζ

 

ΠΑ ΡΚΙ ΝΓ Κ

 

 

 

E-MAIL

 

 

 

WEB SITES

ΦΑΡΑΓΓΙ

φαράγγι Αγγίτη, Συµβολή Σερρών

 

ΣΥΜΒΟ ΛΗ

 

3*

 

24

 

 

9

 

2

 

 

 

11

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΟΧΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

 

 

2.      Παραδοσ ακά καταλύµατα

 

 

 

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕ ΙΟΥ

 

 

ΠΕΡΙΟ ΧΗ

 

ΚΑ ΤΗ ΓΟ ΡΙΑ

 

ΣΥ ΝΟ ΛΟ ΚΛΙ ΝΕ Σ

 

Μ ΟΝ ΟΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΔΙ ΚΛ ΙΝ Α

 

ΤΡ ΙΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΤΕ ΤΡ ΑΚ ΛΙ ΝΑ

 

ΣΟ ΥΙ ΤΕ Σ

ΣΥ ΝΟ ΛΟ ΔΩ Μ ΑΤ ΙΩ

Ν

 

ΥΠ. ΔΩ ΜΑ ΤΙΩ Ν

 

 

ΠΡ ΩΙΝ Ο

 

ΕΣ ΤΙΑ ΤΟ ΡΙΟ

 

 

ΙΑΤ ΡΕΙ Ο

 

ΚΛΙ ΜΑ ΤΙΣ ΜΟ Σ

 

 

ΜΠ ΑΡ

 

ΤΗ ΛΕ ΟΡ ΑΣ Η

ΑΙΘ

.  ΨΥ ΧΑ ΓΩ ΓΙΑ Σ

ΑΙΘ

.  ΣΥ ΝΕ ΔΡΙ ΑΣ ΕΩ Ν

 

ΥΔ ΡΟ ΜΑ ΣΑ Ζ

 

ΠΑ ΡΚΙ ΝΓ Κ

 

 

 

E-MAIL

 

 

 

WEB SITES

ΑΡΧΟΝΤΙΚ Ο ΒΟΖΙΚΗ

ΑΛΙΣΤΡ ΑΤΗ (23240)

 

4*

 

17

 

1

 

8

 

 

 

 

9

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΟΧΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΟΧΙ

 

ΟΧΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

hotelboziki@

www.hotelbozi

in.gr

ki.gr

Κ.     ΚΑΡΑΜΑΝΛ

ΗΣ

ΠΡΩΤΗ

(23240)

 

2*

 

16

 

 

3

 

2

 

 

1

 

6

 

ΝΑΙ

ΠΡ ΟΑΙ

Ρ.

 

ΟΧΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΟΧΙ

 

ΝΑΙ

xenonas@ot

www.xenonas-

enet.gr

protis.gr


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

1.       Πανελλήνια µαθητιάδα πολιτισµού κα αθλητισµού

Η Πανελλήνια Μαθητιάδα, η οποία διοργανώνεται κάθε χρόνο τον µήνα Μάιο, είναι προσοµοίωση των Ολυµπιακών Αγώνων στην οποία συµµετέχουν µαθητές Γυµνασίου από όλου τους νοµούς της Ελλάδας και της Οµογένειας. Οι µαθητές µπορούν να συµµετέχουν σε όλα τα Ολυµπιακά Αθλήµατα (35 συνολικά) καθώς και σε δράσεις Παραολυµπιακών Αθληµάτων, Πολιτισµού και Επιστηµών.

2.       Ντερβένας

Την τελευταία Κυριακή  της Αποκριάς  στο Δ.Δ.  Πρώτης,  αναβιώνει  το έθιµο της

«Ντερβένας» (Πυρολατρείας). Αποτελεί αναπόσπαστο κοµµάτι της παράδοσης των κατοίκων της Πρώτης µε ρίζες που χάνονται στο βάθος του χρόνου. Ξεκινά περίπου δύο µήνες πριν, µε την συγκέντρωση πουρναριών από κάθε συνοικία ξεχωριστά. Στόχος αποτελεί το πια συνοικία θα πραγµατοποιήσει την µεγαλύτερη «Ντερβένα». Το βράδυ της τελευταίας Κυριακής της Αποκριάς, µε τη συνοδεία µουσικών παραδοσιακών οργάνων οι κάτοικοι της Πρώτης και των γύρω περιοχών περιοδεύουν στις συνοικίες και ανάβουν µια-µια τις φωτιές(ντερβένες).

Το έθιµο συµβολίζει το κάψιµο των παθών, του µίσους, της κακίας και της εχθρότητας των ανθρώπων. Η κορύφωση της εκδήλωσης γίνεται στην κεντρική πλατεία του χωριού µε χορού, άφθονο κρασί, πίττες και παραδοσιακά σαρµαδάκια.

§  Πανήγυρη Αγ. Γεωργίου (23 Απριλίου),

§  Πανήγυρη της θείας Αναλήψεως,

§  Πανήγυρη Αγ. Παρασκευής (26 Ιουλίου)

§  Γιορτή «Τσίπουρου» τον Νοέµβριο

3.       Κουρµπάνι Δ.Δ. Αγγίστας

Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιµο (και συνεχίζεται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Ο βασικός πυρήνας του εθίµου βασίζεται στην έννοια της θυσίας στον Άγιο του κάθε χωριού. Με αυτό τον τρόπο οι κάτοικοι της περιοχής επιχειρούσαν να εξευµενίσουν τον Άγιο τους για το καλό των ίδιων και του χωριού.

Σήµερα το «Κουρµπάνι» τελείται µε πολύ µικρές διαφοροποιήσεις στους προαναφερόµενους Δήµους: Μετά την Θεία λειτουργία αφού πρώτα ο Ιερέας ευλογήσει τους πιστούς, οι κάτοικοι του χωριού κατευθύνονται στο χώρο όπου έχει στηθεί η γιορτή. Η προετοιµασία του φαγητού που προσφέρεται στους πιστούς, γίνεται 2-3 ηµέρες πριν. Τα υλικά για το φαγητό είναι προσφορά των κατοίκων ( στην περίοδο της Τουρκοκρατίας το προσέφεραν πλούσιοι Έλληνες) σε ζώα-σφάγια τα οποία οι αρχιµάγειροι βράζουν σε µεγάλα καζάνια. Το µοσχαρίσιο κρέας συνήθως συνοδεύεται µε πλιγούρι. Αυτό είναι το λεγόµενο «Κουρµπάνι» και ακολουθεί


λαϊκό γλέντι µε παραδοσιακούς χορούς. Πρόκειται για ένα παράρχαιο έθιµο (και συνεχίζεται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας) το οποίο αναβιώνει

Η γιορτή διοργανώνεται στις 7 Ιανουαρίου, ανήµερα της γιορτής του Αγ. Ιωάννη.

4.       Φεστιβάλ Αµφίπολης

Το Φεστιβάλ Αµφίπολης, είναι ένα κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός το οποίο ως κύριο στόχο έχει την ανάδειξη της αρχαίας πόλης της Αµφίπολης ως κέντρο πολιτισµού της ευρύτερης περιοχής του νοµού, παράλληλα µε την ενδυνάµωση της πολιτιστικής ταυτότητας και συνείδησης του τόπου. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία, κάθε χρόνο τον Ιούλιο και Αύγουστο, να παρακολουθούν σηµαντικές θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις, συναυλίες και άλλα πολιτιστικά δρώµενα

5.       Άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις ανά σηµείο της διαδροµής

v  Δ.Δ. Αγίου Πνεύµατος

Στο Δ.Δ Αγίου Πνέυµατος-20 Ιουνίου-γιορτάζει η Ιερά Μονή Αγίου Πνεύµατος και πραγµατοποιούνται 3ηµερες εκδηλώσεις µε θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις,  παραδοσιακούς χορούς κ.α.

v  Δ.Δ. Πεντάπολης

Στο Δ.Δ Πεντάπολης την πρώτη Παρασκευή µετά το Πάσχα γιορτάζει το παρεκκλήσι της Αγίας Παρασκευής-Ζωοδόχου Πηγής. Γίνεται περιφορά της Εικόνας στο χωριό µε συνοδεία της φιλαρµονικής του Δήµου και η περιφορά των «Εικονισµάτων» στον κάµπο της Πεντάπολης ενώ ακολουθεί πανηγύρι και ο περιβόητος χορός του «Ζάµαντα».

v  Δ.Δ. Τούµπας

Στο Δ.Δ Τούµπας την ηµέρα της Πεντηκοστής γιορτάζει η Ιερά Μονής της Αγίας Τριάδας µε τριήµερο πανηγύρι και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

v  Δ.Δ. Χρυσού

Στο Δ.Δ Χρυσού την ηµέρα της Αναλήψεως γιορτάζει το οµώνυµο παρεκκλήσι µε πανηγύρι και αγώνες πάλης.

v  Δ.Δ Μετάλλων

Στο Δ.Δ Μετάλλων-19 Μαΐου-είναι η ηµέρα της Γενοκτονίας των Ποντίων, ακολουθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις.

v  Δ.Δ. Νέας Ζίχνης

§  Τσικνοπέµπτη

§  Θερινές Πολιτιστικές εκδηλώσεις-4 έως 10 Ιουλίου-Νέα Ζίχνη (Φεστιβάλ συναυλιών, χορωδιών και χορευτικών συγκροτηµάτων


§  Εορτή Αποτοµής Αγίου Ιωάννη του Προδρόµου-28 και 29 Αυγούστου-Παλιά Ζίχνη (Παλαιός ενοριακός Ναός Βυζαντινής Ζίχνης). Φορέας οργάνωσης η Ιερά Μητρόπολη Ζιχνών και Νευροκοπίου µε 2ηµερες εκδηλώσεις θρησκευτικού χαρακτήρα

v  Δ.Δ. Μεσορράχης

Εορτή Χαρταετού -Καθαρά- Δευτέρα- (ύψωµα Αγ. Γεωργίου)

v  Δ.Δ. Αναστασίας

§  Εορτή Κερασιού-Ιούνιος-, πραγµατοποιείται από το 1983 µε 2ηµερες εκδηλώσεις και βράβευση των καλύτερων παραγωγών

§  Θερινές Πολιτιστικές εκδηλώσεις-8 έως 15 Αυγούστου-Θολός (Συναυλίες, χορευτικά, θεατρικά, εκθέσεις κα λαϊκό γλέντι).

v  Δ.Δ. Αλιστράτης

§  Εκδηλώσεις Θεοφανίων κάθε 6 Ιανουαρίου µε δρώµενα και χορευτικά.

§  «Το κάψιµο του ψύλλου» κάθε τσικνοπέµπτη µε χορευτικά στη κείµενη πλατεία.

§  «Αλεστράτεια» κάθε Α. 10ηµερο Ιουλίου.

§  Κάθε Οκτώβριο γιορτή αφιερωµένη στους αγώνες των ελλήνων.

v  Δ.Δ. Συµβολής

§  Γιορτή Μεταναστών-10 Αυγούστου

§  Πανήγυρη Αγ. Αθανασίου-2 Μαΐου

v  Δ.Δ. Ηλιοκώµης

§  Πανήγυρη Ζωοδόχου Πηγής-6 Μαΐου.

§  Πανήγυρη Προφήτη Ηλία-20 Ιουλίου.

v  Δ.Δ. Κορµίστας

§  Πανήγυρη Προφήτη Ηλία-20 Ιουλίου

§  Γιορτή κτηνοτρόφων-16 Ιουνίου.

§  Δηµοτικό γλέντι-15 Αυγούστου, διοργανώνεται εδώ και 30 χρόνια.

§  Γιορτή Αποκριάς-Καθαρά Δευτέρα, διοργανώνεται εδώ και 25 χρόνια.

v  Δ.Δ. Νέας Μπάφρας

§  Πανήγυρη Μεταµορφώσεως του Σωτήρος-6 Αυγούστου

v  Δ.Δ. Αγγίστας, Πρώτης & Κρηνίδας

§  Πανήγυρη Προφήτη Ηλία (20 Ιουλίου) στο Δ.Δ Κρηνίδας όπου γίνεται και η έναρξη των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήµου, συνεχίζονται στην Πρώτη και τελειώνουν στις 29 Αυγούστου στο Δ.Δ Αγγίστας µε την εορτή του Ιωάννου Προδρόµου.


v  Δ.Δ. Κρηνίδας

§  Γιορτή της « κολοκύθας» τον Αύγουστο

v  Δ.Δ. Ροδολίβους – Μ. Σουλίου – Δοµήρου

§  Από την ΔΕΠΑΡ (Δηµ. Επιχ. Πολιτισµού κα Ανάπτυξης Ροδολίβους) οργανώνονται οι

«Ορφικοί Αντίλαλοι» από τις 20 Ιουλίου έως 13 Αυγούστου εκάστου έτους στο Ροδολίβος, το Μ. Σούλι και Δόµηρο.

§  Την περίοδο της Αποκριάς γίνονται σατυρικές θεατρικές παραστάσεις στην κεντρική πλατεία του Ροδολίβους καθώς και άναµµα της ντερβένας (φωτιάς).

v  Οικισµός Νέα Φυλή

§  Πανήγυρι του Αγ. Δηµητρίου (Ποντιακό γλέντι και µε ετεροδηµότες)-26 Οκτωβρίου

v  Δ.Δ. Παλαιοκώµης

§  Τα κούλουµα την Καθαρά Δευτέρα.

§  Πανήγυρι των Αγίων Πέτρου και Παύλου(Ποντιακό πανηγύρι)-29 Ιουνίου

§  Πανήγυρι της Αγ. Παρασκευής-26 Ιουλίου

v  Δ.Δ. Μεσολακκιάς

§  Η «Δερβένα» (το κάψιµο του καρνάβαλου) την Κυριακή της Αποκριάς

§  Πανήγυρι του Προφήτη Ηλία-20 Ιουλίου.

v  Δ.Δ. Αµφίπολης

§  Πανήγυρι της Αγ.Φωτεινής-29 Μαΐου

§  Εκτός από το φεστιβάλ Αµφίπολης που προαναφέραµε, στην περιοχή στον Δήµο Αµφίπολης τη θερινή περίοδο σε όλα τα δηµοτικά διαµερίσµατα διοργανώνονται τοπικές πανηγύρεις που αναβιώνουν τα έθιµα (περιφορά εικόνας κ.α.) και διατηρούν ζωντανή την παράδοση του τόπου µε µουσικοχορευτικές βραδιές και λαϊκά ξεφαντώµατα. Οι εκδηλώσεις αυτές είναι:

v  Δ.Δ. Κερδυλλίων

§  Τα «τσανακούδια» των Αγ. Θεοδώρων στα Ν Κερδύλλια.

§  Πανήγυρι των Αγ. Αναργύρων-1 Ιουλίου-Ν. Κερδύλλια

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η 1η Μεραρχία αναχωρεί από τις Ελευθερές με προορισμό την Σμύρνη.

  Ελληνική απόβαση στη Σμύρνη Όταν πλέον η Συνδιάσκεψη του Παρισιού εγκαινίασε τις εργασίες της, οι αποκλίνουσες απόψεις της Ελλάδας και της Ιταλίας διαπιστώθηκαν πέρα από κάθε αμφιβολία. Η επίμονη άρνηση των Ιταλών έστω και να εξετάσουν το ενδεχόμενο εκχώρησης της Σμύρνης και της ενδοχώρας της στην Ελλάδα δημιούργησε αδιέξοδο όχι μόνο σε διμερές επίπεδο, αλλά εξίσου μέσα στους κόλπους του Συμβουλίου των Τεσσάρων. Η λύση στον γόρδιο διπλωματικό δεσμό ήρθε την άνοιξη του 1919 με τον πλέον απροσδόκητο και συνάμα καταιγιστικό τρόπο. Στις 11/24 Απριλίου ο Ιταλός πρωθυπουργός Βιττόριο Εμανουέλε Ορλάντο αποχώρησε από τη γαλλική πρωτεύουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση των υπόλοιπων τριών Δυνάμεων, και κυρίως των Ηνωμένων Πολιτειών, να συγκατανεύσουν στην παραχώρηση του Φιούμε (σημαντικού λιμανιού στη βόρεια ακτή της Αδριατικής Θάλασσας) στην Ιταλία. Αυτή η ενέργεια δημιούργησε κλίμα αντιπάθειας και καχυποψίας σε βάρος των Ιταλών, το οποίο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, μετατρεπόμενο

O Λέων της Αμφίπολης του συγγραφέα Oscar Broneer

  Ενα βιβλίο του συγγραφέα  Oscar Broneer  που εκδόθηκε το 1941 και μεταφράστηκε  στα Ελληνικά απο τις εκδόσεις Αρμός .Περιέχει σπάνιες φωτογραφίες από την εύρεση του επιβλητικού γλυπτού σε κομμάτια στις όχθες του Στρυμώνα καθώς και από την κατασκευή του μνημείου του. Το 1941, ο Σουηδός αρχαιολόγος Oscar Broneer, στο βιβλίο του "Το μνημείο του Λέοντα της Αμφίπολης", παρέθεσε το σχέδιο αναπαράστασης που εικονίζεται δίπλα ως μαυσωλείο με τους ιωνικούς κίονες που το κοσμούσαν στην αρχαιότητα και μεταξύ άλλων έγραψε ότι: "Το 1895, ο Walther Judeith υπέθεσε ότι ο κάτοχος της μεγαλειώδους σαρκοφάγου του Αλεξάνδρου που ανακαλύφθηκε στη Σιδώνα ήταν ο Λαομέδων. Μία ανάλυση των αναγλύφων των τεσσάρων πλευρών της σαρκοφάγου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κεντρική φιγούρα σε κάθε σκηνή είχε σκοπό να απεικονίσει τον κάτοχο σε διάφορα αποφασιστικά γεγονότα της ζωής του και ότι αυτές οι ιστορικές εικόνες δεν ταιριάζουν σε κανέναν από του εταίρους του Αλεξάνδρου εκτός από τον Λαομέδοντα...

Επιδρομές και καταστροφές των βαρβάρων στην Αμφίπολη

  Ερείπια των τειχών της Αμφίπολης ΠΗΓΗ  wikipedia.org Ο ρόλος της Αμφιπόλεως στην ιστορία ήταν πολύ μεγάλος. Για την κατάληψή της στους αρχαίους χρόνους δόθηκαν πολλές μάχες και θυσιάστηκαν χιλιάδες άνδρες. Έγινε το μήλον της έριδος και θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων πρώτα και Θρακών, μετά των Αθηναίων, των Σπαρτιατών, των Μακεδόνων, των Χαλκιδέων και τέλος των Ρωμαίων. Ήταν το μεγαλύτερο στρατιωτικό, πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και νομισματικό κέντρο της Μακεδονίας στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή. Λόγω της επίκαιρης θέσεως και των πολλών πλεονεκτημάτων της λεηλατήθηκε και καταστράφηκε πολλές φορές. Πολλές καταστρεπτικές επιδρομές έγιναν κατά καιρούς στη Μακεδονία από τους Σκορδίσκους, τους Γαλάτες, τους Μαίδους, τους Δάρδανους και τους Θράκες. Η Αμφίπολη υπήρξε ο στόχος πολλών ληστρικών επιδρομών βαρβάρων λαών. Υπέστη τις παρακάτω καταστροφές: α) Ρωμαίοι . Οι Ρωμαίοι πρώτοι από όλους, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, λεηλάτησαν τους θησαυρούς της Αμφιπόλεως. Τους μετ