Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αρχείο

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

Μουσικοδραματικός Σύλλογος Ροδολίβους


Η βιτρίνα-εκθετήριο με τα παλαιά Μουσικά όργανα και άλλα εκθέματα από εκδηλώσεις της Φιλαρμονικής και της Χορωδίας του Συλλόγου σε διάφορα Φεστιβάλ.


 Όταν, πριν πολλά χρόνια,οι κάτοικοι του χωριού ενωμένοι προσπάθησαν να κάνουν κάτι καλό για τον τόπο τους, φτιάξανε τον...

Μουσικοδραματικός Σύλλογος Ροδολίβους «ΑΠΟΛΛΩΝ»
Ο Μουσικοδραματικός Σύλλογος «ΑΠΟΛΛΩΝ» Ροδολίβους, προέκυψε από την προσπάθεια των Ροδολιβινών να δημιουργήσουν ένα μέσο με το οποίο ο κόσμος του Ροδολίβους θα είχε την ευκαιρία να διασκεδάσει και να ψυχαγωγηθεί.
Ο Σύλλογος σαν Μουσικός συγκροτείται αρχικά το 1903, με περιορισμένη δραστηριότητα στην αρχή, ανασυγκροτείται και δραστηριοποιείται από το 1912 με πολλά ενεργά μέλη και το 1924 ονομάζεται Μουσικοδραματικός Σύλλογος «ΑΠΟΛΛΩΝ» ΡΟΔΟΛΙΒΟΥΣ.
Το 1922 ο αξιωματικός του στρατού και δάσκαλος Μπαλαμάνης δημιουργεί στο Ροδολίβος σώμα προσκόπων με μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του Δημοτικού σχολείου και καλεί τον αρχιμουσικό των Σερρών Βόϊο για τη μουσική εκπαίδευση σαλπιγκτών (Δ.Σταμπολής, Κ.Καράδαγλης, Γ.Κλουντζός, Κ.Γραμματικός) και τυμπανιστών (Κ. Κυρτίνης, Δ. Γούσιος, Β. Πολυζωίδης). Αυτή η μικρή μπάντα έμελλε να αποτελέσει τον προάγγελο της Φιλαρμονικής.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1923, με πρωτοβουλία των καπνεργατών Γεωργίου Κιορπέ, Άγγελου Παπαδανιήλ, Αλέξανδρου Στράτη, Πάνου Εξίογλου, Αλέξανδρου Πασχάλογλου κ.α. ιδρύεται ο Μουσικοδραματικός Σύλλογος. Υπάρχει καταστατικό και εγγράφονται μέλη. Πραγματοποιείται μεγάλος έρανος στον οποίο εύποροι του τόπου (Κωνσταντίνος Ζησίδης καπνέμπορας, Π. Σίμογλου διευθυντής της ΣΤΑΝΤΕΡ, Άγγελος Στάγγος αντιπρόσωπος ΣΤΑΝΤΕΡ, Ζήσης Ζαφειρίου κ.α.) συμβάλλουν με σημαντικά ποσά για την παραγγελία οργάνων από το Μιλάνο.
Αρχιμουσικός αναλαμβάνει ο Κελέκης και πολλά παιδιά μεταπηδάνε από τη Νυχτερινή Σχολή, που είχε ιδρύσει με χρηματοδότηση ο καπνέμπορος Καμάρας στο Ροδολίβος το ίδιο έτος. Καταρτίζεται εντατικό πρόγραμμα θεωρίας μουσικής καθημερινά μέχρι το 1924 οπότε έρχονται τα όργανα τα οποία μοιράζονται στους μαθητές.
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση της Μουσικής Μπάντας έγινε την ημέρα των Αγίων Αποστόλων του 1924 στα γραφεία της Κοινότητας, στη νεόχτιστη κατοικία του Γεωργίου Κιορπέ.
Παράλληλα δημιουργείται και θεατρικό τμήμα το οποίο αποτελείται από τους καπνεργάτες Πέτρο Παπαπέτρου, Αλέξανδρο Στράτη, Δημήτριο Βότση, Άγγελο Κυπαρίση, Γεώργιο Μπιλμπίλη, Κυριάκο Μανώλη, Ιωάννη Δημοτζίκη. Μετά το 1926 – 27 συμμετέχουν και γυναίκες Ουρανία και Ελένη Τσέτσικα, Γλυκερία Βότση, Τασούλα Στράτη, Ελένη Μωϋσή, Ειρήνη Τσοχατζή, Μαγδαληνή Κλουντζού κ.α.
Το 1929 αποχωρεί ο αρχιμουσικός Κελέκης. Το 1930 αναλαμβάνει αρχιμουσικός ο Κερκυραίος Αλέξανδρος Δενάρδος και δημιουργεί τη Μεγάλη Χορωδία, συνοδεία οργάνων.
Το 1931 το Θεατρικό Τμήμα και η Χορωδία εμφανίζονται εκτός Ροδολίβους στην Καβάλα, σε κοινή παράσταση, στο έργο « Το Χαλασμένο Σπίτι».
Το 1933 φεύγει ο Δενάρδος και αναλαμβάνει αρχιμουσικός ο Τζινιόλης. Ανέδειξε πολλά νέα παιδιά και δραστηριοποίησε τη Μουσική Σχολή.
Η ανοδική πορεία του Μουσικοδραματικού Συλλόγου ανακόπτεται το 1940-41 με τη Βουλγαρική Κατοχή.Ο Τζινιόλης φεύγει, ο Σύλλογος διαλύεται και τα όργανα κρύβονται στα σπίτια.
Το 1945, πέντε παλιοί μουσικοί του Κελέκη, ο Δημήτριος Τσέτσικας, ο Γεώργιος Πάσιος, ο Γεώργιος Κλουντζός, ο Κωνσταντίνος Κυπαρίσης και ο Αθανάσιος Βότσης, αποφασίζουν και δημιουργούν τη Μικρή Μπάντα, στην οποία προστίθενται και οι: Ντίνος Πασχάλης, Γεώργιος Μπούμπας, Θεολόγης Καρκαλέτσης, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Θρασύβουλος Σίμογλου με αρχιμουσικό τον Αθανάσιο Βότση και συνεχίζουν μέχρι το 1950.
Το 1950 επανιδρύεται ο Μουσικοδραματικός Σύλλογος «ΑΠΟΛΛΩΝ» . Αποχωρούν οι παλαιότεροι μουσικοί της Μικρής Μπάντας. Αρχίζει μια καινούργια περίοδος έντονης παρουσίας στην τοπική πολιτιστική ζωή.
Με πρωτοβουλία των Πέτρου Παπαπέτρου, Κωνσταντίνου Σαμαρά, Άγγελου Κυπαρίση, Νίκου Καρκαλέτση, Ευστράτιου Στράτη και με τη συμμετοχή των Γεωργίου Στράτη, Γεωργίου Παπαπέτρου, Θρασύβουλου Γιαννού, Νικολάου Ζλατάνη, Νικολάου Πρωτογέρου, Λάμπρου Εξίογλου, Λάμπρου Πολυχρόνη, Βασιλείου Βουρλίδα και των γυναικών που συμμετείχαν στα θεατρικά έργα, Μαρίας Τσουγγάρη-Φουτζιτζοπούλου, Φούλας Γιαννού – Καπετάνιου, Ελένης Γιαννού, Μαρίκας Διαννή, Τασούλας Στράτη – Γιαννού Παναγιώτας Καρακάση, Ζωζώς Αβτζή, Ελένης Διαννή, ανεβαίνουν τα θεατρικά έργα : « Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας», «Το άσπρο μαύρο», «Η Γκόλφω», «Η σκλάβα», «Τα Αρραβωνιάσματα του Μπόγρη», κ. α. με σκοπό να βοηθήσουν το Μουσικοδραματικό Σύλλογο και κυρίως τη Φιλαρμονική με τη μακρά παράδοση και ιστορία, ώστε να αγοραστούν νέα όργανα και να πάρει πάλι τη ανοδική του πορεία.
Το 1961 ο Σύλλογος συνεχίζει την ανοδική του πορεία με αρχιμουσικό τον Αντώνη Χατζηαντωνίου.
Το 1969 αναλαμβάνει τη Φιλαρμονική, ο πρώτος Ροδολιβινός,ως αρχιμουσικός, ο Δ. Τσέτσικας.Ξεκινά μια περίοδος δραστηριοποίησης της Φιλαρμονικής η οποία συμμετέχει ενεργά στην πολιτιστική ζωή του Ροδολίβους. Γράφει έργα μουσικά και η Φιλαρμονική αποκτά επαγγελματικό χαρακτήρα.
Το 1971 ψηφίζεται νέο καταστατικό το οποίο ισχύει μέχρι και σήμερα. Συνεχίζει με τον Αρχιμουσικό Δημοσθένη Τσέτσικα μέχρι το 1995 οπότε ανέλαβε αρχιμουσικός και είναι μέχρι σήμερα ο Δημήτρης Ανδρίκος.
Η φιλαρμονική του Συλλόγου μας συμμετέχει από την ίδρυσή της σε όλες τις εκδηλώσεις του Δήμου Ροδολίβους, στις εθνικές εορτές με το εωθινό και στα τρία διαμερίσματα του Δήμου που εκτός του Ροδολίβους είναι το Μικρό Σούλι και ο Δόμηρος. Επίσης συμμετέχει στις εκδηλώσεις των Χριστουγέννων, του Πάσχα, τοπικές γιορτές και στις εκδηλώσεις του καλοκαιριού στους Ορφικούς Αντίλαλους που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο το 15 Αύγουστο στο Ροδολίβος από το Δήμο μας, με συναυλίες και πάντα με καινούργια μουσικά έργα.
Τη Φιλαρμονική αποτελούν κυρίως μαθητές του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου πλαισιούμενοι και από παλαιοτέρους.
Η Φιλαρμονική μέχρι σήμερα έχει λάβει μέρος σε πολλά Φεστιβάλ Φιλαρμονικών στη Βόρεια Ελλάδα, με σημαντική παρουσία στο Θέατρο Μακεδονικών Σπουδών και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, καθώς και το καλοκαίρι του 2008 στο Φεστιβάλ Φιλαρμονικών της Δράμας (στο θεατράκι του Δήμου Δράμας) .
Σήμερα ο Σύλλογός μας αποτελείται από δύο τμήματα. Τη Φιλαρμονική που εξακολουθεί να υπάρχει από την ίδρυση του Συλλόγου και τη Μικτή Χορωδία που δημιουργήθηκε το 1994 από φιλόμουσα άτομα με αξιοπρόσεκτη παρουσία εντός και εκτός Ροδολίβους, που στόχο έχει να συμβάλλει στην πολιτιστική και ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής του Παγγαίου και του Νομού μας γενικότερα (Ν.Σερρών).
Τα μέλη της Χορωδίας είναι 35 και αξίζει να τονίσουμε ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι αγρότες, επαγγελματίες, υπάλληλοι, μαθητές, νοικοκυρές, συνταξιούχοι. Με ελάχιστη μουσική παιδεία λίγοι, με καθόλου οι περισσότεροι, αλλά με πολύ μεράκι και αγάπη για το τραγούδι.
Στο μικρό σχετικά διάστημα της ύπαρξής της η Χορωδία μας έχει συμμετάσχει σε πολλές εκδηλώσεις το Δήμου Ροδολίβους, κάθε Χριστούγεννα , Πάσχα και στους Ορφικούς Αντίλαλους (εκδηλώσεις που γίνονται κάθε Δεκαπενταύγουστο στο Ροδολίβος).Ακόμη συμμετείχε σε πολλές εκδηλώσεις της γύρω περιοχής, με πιο σημαντικές το 1997 στο Θέατρο Μακεδονικών Σπουδών Θεσσαλονίκης, το 2001, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το 2003 τον Απρίλιο σε διαγωνιστικό Φεστιβάλ που έγινε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέλαβε την πρώτη θέση.
Το Μάρτιο του 2006 συγκέντρωσε τοπικά παραδοσιακά τραγούδια του Ροδολίβους και τα κατέγραψε σε CD, στο στούντιο του ΔΙΑΥΛΟΥ Ροδολίβους, με τη βοήθεια της ΕΡΑ Σερρών. Ένα μέρος των τραγουδιών αυτών παρουσίασε η χορωδία στην αίθουσα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στις 28 Μαΐου 2006.
Το 2007 έγραψε σε CD, πάλι με τη βοήθεια της ΕΡΑ Σερρών, στο στούντιο του ΔΙΑΥΛΟΥ τετράφωνα τραγούδια που έχει τραγουδήσει η Χορωδία σε διάφορα Χορωδιακά Φεστιβάλ.
Το ρεπερτόριο της Χορωδίας μας περιλαμβάνει όλα σχεδόν τα είδη της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Χορωδιακής Μουσικής.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

Πρόεδρος: Γεωργαλής Γεώργιος
Τηλέφωνο: 2324071006-6945528049

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η 1η Μεραρχία αναχωρεί από τις Ελευθερές με προορισμό την Σμύρνη.

  Ελληνική απόβαση στη Σμύρνη Όταν πλέον η Συνδιάσκεψη του Παρισιού εγκαινίασε τις εργασίες της, οι αποκλίνουσες απόψεις της Ελλάδας και της Ιταλίας διαπιστώθηκαν πέρα από κάθε αμφιβολία. Η επίμονη άρνηση των Ιταλών έστω και να εξετάσουν το ενδεχόμενο εκχώρησης της Σμύρνης και της ενδοχώρας της στην Ελλάδα δημιούργησε αδιέξοδο όχι μόνο σε διμερές επίπεδο, αλλά εξίσου μέσα στους κόλπους του Συμβουλίου των Τεσσάρων. Η λύση στον γόρδιο διπλωματικό δεσμό ήρθε την άνοιξη του 1919 με τον πλέον απροσδόκητο και συνάμα καταιγιστικό τρόπο. Στις 11/24 Απριλίου ο Ιταλός πρωθυπουργός Βιττόριο Εμανουέλε Ορλάντο αποχώρησε από τη γαλλική πρωτεύουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση των υπόλοιπων τριών Δυνάμεων, και κυρίως των Ηνωμένων Πολιτειών, να συγκατανεύσουν στην παραχώρηση του Φιούμε (σημαντικού λιμανιού στη βόρεια ακτή της Αδριατικής Θάλασσας) στην Ιταλία. Αυτή η ενέργεια δημιούργησε κλίμα αντιπάθειας και καχυποψίας σε βάρος των Ιταλών, το οποίο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, μετατρεπόμενο

O Λέων της Αμφίπολης του συγγραφέα Oscar Broneer

  Ενα βιβλίο του συγγραφέα  Oscar Broneer  που εκδόθηκε το 1941 και μεταφράστηκε  στα Ελληνικά απο τις εκδόσεις Αρμός .Περιέχει σπάνιες φωτογραφίες από την εύρεση του επιβλητικού γλυπτού σε κομμάτια στις όχθες του Στρυμώνα καθώς και από την κατασκευή του μνημείου του. Το 1941, ο Σουηδός αρχαιολόγος Oscar Broneer, στο βιβλίο του "Το μνημείο του Λέοντα της Αμφίπολης", παρέθεσε το σχέδιο αναπαράστασης που εικονίζεται δίπλα ως μαυσωλείο με τους ιωνικούς κίονες που το κοσμούσαν στην αρχαιότητα και μεταξύ άλλων έγραψε ότι: "Το 1895, ο Walther Judeith υπέθεσε ότι ο κάτοχος της μεγαλειώδους σαρκοφάγου του Αλεξάνδρου που ανακαλύφθηκε στη Σιδώνα ήταν ο Λαομέδων. Μία ανάλυση των αναγλύφων των τεσσάρων πλευρών της σαρκοφάγου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κεντρική φιγούρα σε κάθε σκηνή είχε σκοπό να απεικονίσει τον κάτοχο σε διάφορα αποφασιστικά γεγονότα της ζωής του και ότι αυτές οι ιστορικές εικόνες δεν ταιριάζουν σε κανέναν από του εταίρους του Αλεξάνδρου εκτός από τον Λαομέδοντα...

Επιδρομές και καταστροφές των βαρβάρων στην Αμφίπολη

  Ερείπια των τειχών της Αμφίπολης ΠΗΓΗ  wikipedia.org Ο ρόλος της Αμφιπόλεως στην ιστορία ήταν πολύ μεγάλος. Για την κατάληψή της στους αρχαίους χρόνους δόθηκαν πολλές μάχες και θυσιάστηκαν χιλιάδες άνδρες. Έγινε το μήλον της έριδος και θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων πρώτα και Θρακών, μετά των Αθηναίων, των Σπαρτιατών, των Μακεδόνων, των Χαλκιδέων και τέλος των Ρωμαίων. Ήταν το μεγαλύτερο στρατιωτικό, πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και νομισματικό κέντρο της Μακεδονίας στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή. Λόγω της επίκαιρης θέσεως και των πολλών πλεονεκτημάτων της λεηλατήθηκε και καταστράφηκε πολλές φορές. Πολλές καταστρεπτικές επιδρομές έγιναν κατά καιρούς στη Μακεδονία από τους Σκορδίσκους, τους Γαλάτες, τους Μαίδους, τους Δάρδανους και τους Θράκες. Η Αμφίπολη υπήρξε ο στόχος πολλών ληστρικών επιδρομών βαρβάρων λαών. Υπέστη τις παρακάτω καταστροφές: α) Ρωμαίοι . Οι Ρωμαίοι πρώτοι από όλους, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, λεηλάτησαν τους θησαυρούς της Αμφιπόλεως. Τους μετ