Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αρχείο

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

thebusflaneur -ΔΡΟΜΟΛΌΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ - ΚΟΡΜΊΣΤΑ

 


ΔΡΟΜΟΛΌΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ - ΚΟΡΜΊΣΤΑ
Οι λάτρεις των ταξιδιών με το ΚΤΕΛ θα εκτιμήσουν πολύ το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Κορμίστα, απ'τα πιο ενδιαφέροντα και περιπετειώδη στη Β Ελλάδα.
Το δρομολόγιο ξεκινάει από Θεσσαλονίκη με προφανή προορισμό την Κορμίστα, το τελευταίο χωριό του Παγγαίου από την πλευρά των Σερρών. Η μισή διαδρομή κυλάει ήρεμα και άνετα κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, δίπλα στις λίμνες της Κορώνειας και της Βόλβης.
Η περιπέτεια αρχίζει αμέσως μετά, καθώς εγκαταλείπει το λεωφορείο οριστικά την Εγνατία και μπαίνει στο κομψό θέρετρο των 80s, την Ασπροβάλτα. Συνήθως κάνει στάσεις εδώ το καλοκαίρι μιας και αρκετοί κάτοικοι των χωριών των Σερρών έχουν εξοχικά. Το χειμώνα πάλι σπανίως ανεβαίνει κάποιος στο λεωφορείο. Αφού διασχίσει την παραλιακή περιοχή της Κυανής Ακτής που ακολουθεί - παραδοσιακή στάση στο παρελθόν για καφέ, πατσά κλπ - φτάνει στα Νέα Κερδύλλια, το πρώτο χωριό των Σερρών. Στρίβει από τον κεντρικό δρόμο προς την πλατεία, όπου το λεωφορείο κάνει την πρώτη μεγάλη και υποχρεωτική στάση. Όσοι επιβάτες έχουν προορισμό τη Μαυροθάλασσα και τα υπόλοιπα χωριά της Νιγρίτας κατεβαίνουν και επιβιβάζονται σε άλλο λεωφορείο που συνήθως ήδη περιμένει στην πλατεία. Το λεωφορείο μισοαδειάζει και συνεχίζει τη διαδρομή.
Δεν ξαναμπαίνει στην Εγνατία, την οποία όπως είπαμε εγκαταλείψαμε οριστικά, αλλά συνεχίζει από τον παλιό δρόμο που περνάει δίπλα από το Λέοντα της Αμφίπολης και διασχίζει τη στενή και τρομακτική παλιά γέφυρα του Στρυμώνα. Διασχίζει τον οικισμό της Νέας Αμφίπολης, ανηφορίζει προς την Αμφίπολη, περνά πλησίον του Αρχαιολογικού Χώρου (όλη η περιοχή γενικά ανασκάπτεται), διασχίζει το πλέον διάσημο χωριό της Νέας Μεσσολακιάς (για την Παλιά θα γράψω άλλη φορά) και φτάνει στην Παλαιοκώμη. Εδώ υπάρχει δεύτερη ανταπόκριση. Όσοι έχουν προορισμό το Δράβησκο, τη Μυρίνη, τη Μεσσοράχη, τη Ζίχνη και το Γάζωρο, κατεβαίνουν και επιβιβάζονται κατά το γνωστό τρόπο στο λεωφορείο που ήδη περιμένει στην πλατεία. Οι υπόλοιποι συνεχίζουμε το ταξίδι, αποφεύγουμε όμως την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Δράμας και επιλέγουμε τον καρόδρομο που πηγαίνει προς τον οικισμό της Νέας Φυλής που έχει δεν έχει 50 σπίτια. Συνεχίζουμε τον καρόδρομο, διασχίζουμε περιμετρικά το Μικρό Σούλι, που είναι χτισμένο πάνω σε ένα λόφο και ξαναβρίσκουμε την Ε.Ο. Στο μεταξύ έχουνε πιάσει κουβέντα με κάποιον παππού/ γιαγιά ή τον οδηγό, μιας και έχουν μείνει λίγα χωριά ακόμα κι όσοι έχουμε ξεμείνει είμαστε κοντοχωριανοί, ή και χωριανοί-γείτονες-μακρινοί συγγενείς.
Μετά από λίγο φτάνουμε στο Ροδολίβος. Είναι το μεγαλύτερο χωριό της διαδρομής και πάντα κάνει στάση το λεωφορείο, αποβιβάζονται συνήθως 2-3 επιβάτες. Εμείς όμως συνεχίζουμε, πλησιάζοντας όλο και πιο πολύ τον προορισμό μας. Επόμενο χωριό η Πρώτη. Αφού αγκομαχίσει στο πλακόστρωτο και καταφέρει να πάρει τη στροφή στον πλάτανο, φτάνει στην πλατεία του χωριού. Εδώ συνήθως κατεβαίνω εγώ, μετά από ένα ταξίδι 2 ωρών και μια απόσταση 120χμ. Το λεωφορείο συνεχίζει βέβαια το ταξίδι για τα υπόλοιπα χωριά, Μπάφρα, Ηλιοκώμη και Κορμίστα με τους εναπομείναντες επιβάτες , συνηθέστερα όμως μόνο με τον οδηγό.
Υπόψιν, δεν πρόκειται για άγονη γραμμή, το δρομολόγιο εκτελείται 3 φορές τη μέρα, καθημερινά, χειμώνα καλοκαίρι.

Πηγή https://thebusflaneur.tumblr.com/
("Όποιος δεν ταξιδεύει με ΚΤΕΛ, δεν είναι πραγματικός ταξιδιώτης")

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η 1η Μεραρχία αναχωρεί από τις Ελευθερές με προορισμό την Σμύρνη.

  Ελληνική απόβαση στη Σμύρνη Όταν πλέον η Συνδιάσκεψη του Παρισιού εγκαινίασε τις εργασίες της, οι αποκλίνουσες απόψεις της Ελλάδας και της Ιταλίας διαπιστώθηκαν πέρα από κάθε αμφιβολία. Η επίμονη άρνηση των Ιταλών έστω και να εξετάσουν το ενδεχόμενο εκχώρησης της Σμύρνης και της ενδοχώρας της στην Ελλάδα δημιούργησε αδιέξοδο όχι μόνο σε διμερές επίπεδο, αλλά εξίσου μέσα στους κόλπους του Συμβουλίου των Τεσσάρων. Η λύση στον γόρδιο διπλωματικό δεσμό ήρθε την άνοιξη του 1919 με τον πλέον απροσδόκητο και συνάμα καταιγιστικό τρόπο. Στις 11/24 Απριλίου ο Ιταλός πρωθυπουργός Βιττόριο Εμανουέλε Ορλάντο αποχώρησε από τη γαλλική πρωτεύουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση των υπόλοιπων τριών Δυνάμεων, και κυρίως των Ηνωμένων Πολιτειών, να συγκατανεύσουν στην παραχώρηση του Φιούμε (σημαντικού λιμανιού στη βόρεια ακτή της Αδριατικής Θάλασσας) στην Ιταλία. Αυτή η ενέργεια δημιούργησε κλίμα αντιπάθειας και καχυποψίας σε βάρος των Ιταλών, το οποίο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο, μετατρεπόμενο

O Λέων της Αμφίπολης του συγγραφέα Oscar Broneer

  Ενα βιβλίο του συγγραφέα  Oscar Broneer  που εκδόθηκε το 1941 και μεταφράστηκε  στα Ελληνικά απο τις εκδόσεις Αρμός .Περιέχει σπάνιες φωτογραφίες από την εύρεση του επιβλητικού γλυπτού σε κομμάτια στις όχθες του Στρυμώνα καθώς και από την κατασκευή του μνημείου του. Το 1941, ο Σουηδός αρχαιολόγος Oscar Broneer, στο βιβλίο του "Το μνημείο του Λέοντα της Αμφίπολης", παρέθεσε το σχέδιο αναπαράστασης που εικονίζεται δίπλα ως μαυσωλείο με τους ιωνικούς κίονες που το κοσμούσαν στην αρχαιότητα και μεταξύ άλλων έγραψε ότι: "Το 1895, ο Walther Judeith υπέθεσε ότι ο κάτοχος της μεγαλειώδους σαρκοφάγου του Αλεξάνδρου που ανακαλύφθηκε στη Σιδώνα ήταν ο Λαομέδων. Μία ανάλυση των αναγλύφων των τεσσάρων πλευρών της σαρκοφάγου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κεντρική φιγούρα σε κάθε σκηνή είχε σκοπό να απεικονίσει τον κάτοχο σε διάφορα αποφασιστικά γεγονότα της ζωής του και ότι αυτές οι ιστορικές εικόνες δεν ταιριάζουν σε κανέναν από του εταίρους του Αλεξάνδρου εκτός από τον Λαομέδοντα...

Επιδρομές και καταστροφές των βαρβάρων στην Αμφίπολη

  Ερείπια των τειχών της Αμφίπολης ΠΗΓΗ  wikipedia.org Ο ρόλος της Αμφιπόλεως στην ιστορία ήταν πολύ μεγάλος. Για την κατάληψή της στους αρχαίους χρόνους δόθηκαν πολλές μάχες και θυσιάστηκαν χιλιάδες άνδρες. Έγινε το μήλον της έριδος και θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων πρώτα και Θρακών, μετά των Αθηναίων, των Σπαρτιατών, των Μακεδόνων, των Χαλκιδέων και τέλος των Ρωμαίων. Ήταν το μεγαλύτερο στρατιωτικό, πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και νομισματικό κέντρο της Μακεδονίας στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή. Λόγω της επίκαιρης θέσεως και των πολλών πλεονεκτημάτων της λεηλατήθηκε και καταστράφηκε πολλές φορές. Πολλές καταστρεπτικές επιδρομές έγιναν κατά καιρούς στη Μακεδονία από τους Σκορδίσκους, τους Γαλάτες, τους Μαίδους, τους Δάρδανους και τους Θράκες. Η Αμφίπολη υπήρξε ο στόχος πολλών ληστρικών επιδρομών βαρβάρων λαών. Υπέστη τις παρακάτω καταστροφές: α) Ρωμαίοι . Οι Ρωμαίοι πρώτοι από όλους, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, λεηλάτησαν τους θησαυρούς της Αμφιπόλεως. Τους μετ